یادآمد جامعترین باشگاه مشتریان در کشور با قابلیت مدیریت مشتریان و اطلاع رسانی به آنها است. با یادآمد دیگر نگران رسیدن پیام به دست تمام مشتریان خود نباشید.
تابحال به این موضوع فکر کردید که داشتن یک بانک اطلاعاتی کامل از مشتریانی که تاکنون برای خرید، دریافت خدمات یا … به کسب و کار شما مراجعه کردهاند، چقدر در نرخ بازگشت مشتری و فروش بیشتر مفید است؟
حتما میپرسید چگونه؟
سوال شما را با یک مثال ساده توضیح میدهیم:
شما صاحب کسب و کاری هستید و نیاز به انبارتکانی و جایگزینی اجناس جدید دارید. پس در ادامه نیاز به اطلاع رسانی و فروش تمام محصولات انبار دارید. این اطلاع رسانی ممکن است ازطریق صفحات کسب و کار شما در شبکههای اجتماعی یا ازطریق مشتریان همیشگی شما به صورت دهان به دهان ممکن شود، اما آیا کافیست؟
یادآمد راه سادهتری را به شما پیشنهاد میدهد!
شما در اولین خرید هر مشتری میتوانید اطلاعات آنها را اعم از نام و نام خانوادگی، شماره تماس و تاریخ تولد در پنل کسب و کار خود ثبت کنید و سر بزنگاه با ارسال محتواهای تبلیغاتی (تحت عنوان فروش ویژه در مناسبتهای مختلف، حراج یا انبار تکانی، تبریک و ارائه کد تخفیف به مناسبت تولد مشتری و…) یا اطلاع رسانی مناسب (تغییر مکان فروشگاه، تاسیس شعبه جدید و …) از طریق پیامک، جذب اثربخش داشته باشید.
در ادامه این فایل توضیحات تکمیلی روند انجام این فرآیند به تفصیل شرح داده شده است.
علی احمدی عزیز،
تا ۲۵ تیرماه فرصت دارید با خرید حضوری یا آنلاین از فروشگاه ما از ۲۰ درصد تخفیف تا سقف ۵۰۰ هزار تومان بهرهمند شوید.
تلفن : 0212234xxxx
اینستاگرام : instagram.com/xxx
09:50 – 1400/04/05
یکی از دغدغههای همیشگی هر کسب و کار، ارائه کارت ویزیت مناسب همراه با اطلاعات راههای ارتباطی، به مشتریان است که البته گم نشود!
بله، اگر از کنار هزینههای طراحی و چاپ کارت ویزیت بگذریم به گزینه اجتناب ناپذیری تحت عنوان گم کردن کارت ویزیت کسب و کارها میرسیم که تمام مسیرهای قبلی را پوچ میکند.
اما یادآمد در این خصوص چه کمکی به کسب و کار شما میکند؟
1-تمام اطلاعاتی که شما میتوانید و نمیتوانید در یک کارت ویزیت چاپی داشته باشید، در کارت ویزیت یادآمد دارید.
یعنی چه؟
نام مجموعه، آدرس شعبه یا شعب، شماره تماس، آدرس ایمیل، آدرس صفحه مجموعه در شبکههای اجتماعی و تمام اطلاعات دیگری که در کارت ویزیت چاپی هم هست.
لینک آدرس وبسایت، لینک آدرس صفحات مرتبط با مجموعه در شبکههای اجتماعی، لینک برقراری تماس تلفنی، لینک ارسال ایمیل و هر لینکی که مشتری را با سرعت بیشتری به شما ارتباط دهد. امکان داشتن این دسترسیها در کارت ویزیت چاپی نیست.
2- کارت ویزیت کسب و کار شما، با تمام اطلاعات مورد نظر شما، پس از اولین خرید برای مشتری (به صورت الکترونیکی) پیامک میشود و برای همیشه در inbox پیامهای گوشی، همراه مشتری است. در نتیجه مشتری میتواند در هرجا و هر زمان با جستوجوی ساده به اطلاعات مجموعه شما دسترسی پیدا کند. با این حساب دغدغه گم شدن کارت ویزیت هم رفع شد.
همچنین شما میتوانید به مشتریهای گذری که از مجموعه شما خرید نکردند اما از شما کارت ویزیت درخواست میکنند، پس از دریافت اطلاعات ثبت مشتری در یادآمد، کارت ویزیت الکترونیک کسب و کار خود را پیامک کنید. به این ترتیب شما اطلاعاتی تحت عنوان مشتریان گذری جمع آوری خواهید کرد که استفاده از آن در تبلیغات سراسری و جشنوارههای فروش فوق العاده، مشتری گذری شما را به خریدار و حتی مشتری همیشگی تبدیل میکند.
علاوه بر این، تبادل اطلاعات بین کسب و کار و مشتری، پنجاه پنجاه اتفاق میافتد. بر همین اساس فقط مشتری نیست که در زمان نیاز، به پذیرنده مراجعه میکند، بلکه پذیرنده نیز در زمان نیاز، از طریق پیامک از مشتری دعوت به خرید یا دریافت خدمات میکند.
همانطور که میدانید یکی از دغدغههای دنیای امروز کسب و کارها، اطلاع رسانی و تبلیغات هدفمند با ابزار مناسب و بودجهبندی متمرکز است.
یادآمد یکی از بهترین گزینهها در این زمینه است.
ثبت اطلاعات مشتریان و حفظ سوابق خرید یا استفاده از خدمات هر مشتری این امکان را به صاحبان کسب و کارها داده تا برنامهریزی دقیقتری برای اطلاع رسانی و تبلیغات در جامعه هدف خود داشته باشند.
از آن جایی که میدانید، اغلب شماره تماسهای متعلق به مشتریان شما در لیست سیاه مخابرات ثبت (یعنی دریافت پیامک تبلیغاتی با کدهای دستوری لغو شده)، و مسیر تبلیغات پیامکی برای کسب و کار شما سخت و پیچیده شده.
یادآمد اینجاست تا این مسیر را برای کسب و کار شما هموار کند. با ایجاد باشگاه مشتریان اختصاصی برای کسب و کار شما، قابلیت ارسال پیامک تبلیغاتی برای همه مشتریان فراهم است. این قابلیت دست شما را برای بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) باز گذاشته تا تبلیغات شما مسیر اثربخشتر و هدفمندتری را ادامه دهد. در نتیجه دیگر نگران از دست دادن مخاطبین به جهت وجود بلک لیست یا مسدودی پیامهای تبلیغاتی نخواهید بود.
یکی از ویژگیهای یادآمد امکان ارسال پیامک اختصاصی به مخاطبین است. دریافت و ثبت اطلاعات شخصی مشتریان مانند نام و نام خانوادگی، شماره تماس، تاریخ تولد و جنسیت یا اطلاعات خرید مشتریان مانند تاریخ خرید، زمان خرید، مبلغ خرید و… به شما این امکان را میدهد تا برای مشتریان ویژه یا مناسبتهای خاص مانند سالروز تولد، همراه با خطاب نام مشتری در پیامک به جهت اختصاص تخفیف یا بیان تبریک مناسبت، پیامک اختصاصی ارسال کنید.
این روش علاوه بر القا حس مشتری مداری به مشتری، منجر به افزایش نرخ بازگشت مشتری و تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل میشود.
آقای علی احمدی،
سفارش شما در تاریخ 22/04/1400 در ساعت 10:50 ثبت شد.
مبلغ خرید : 450,000 تومان
سفارش شما تا 24 ساعت آینده ارسال خواهد شد.
09:50 – 1400/04/05
سارا حسینی عزیز،
کل خرید تا به حال : 235,000تومان
کافیست با رسیدن به 600,000تومان از 100,000تومان تخفیف برخوردار شوید.
فقط تا اخر شهریور فرصت دارید!
09:50 – 1400/04/05
فیلتر کردن یکی از راههای کارآمد برای شناخت بیشتر کسب و کار است. همچنین کمک خوبی برای پیدا کردن گروه خاصی از مخاطبین، برای اطلاع رسانیها و تبلیغات هدفمند از طریق ارسال پیامک است.
شما در یادآمد میتوانید مشتریان را براساس نام، شماره موبایل، جنسیت، ماه تولد، روز تولد، مبلغ خرید در بازه زمانی انتخابی، تعداد حضور در بازه زمانی انتخابی و دستهبندی (شما در پنل کاربری تعریف کردید) فیلتر کنید.
یکی از امکانات خوب یاد آمد، ساماندهی لیست مشتریان است.
شما میتوانید اطلاعات مخاطبین را براساس آنچه که در کسب و کار خود درنظر دارید، دستهبندی کنید. همچنین امکان هرگونه ویرایش و حذف در تمام دستهبندیها وجود دارد.
این امکان علاوه بر فیلتر، اهرم کمکی خوبی برای اطلاع رسانیها و اجرای تبلیغات هدفمند است و به شما کمک میکند تا در مواقع لزوم بدون اتلاف وقت پیامک مورد نظر خود را به گروه مورد نظر ارسال کنید.
با داشتن خط اختصاصی شماره پیامک ارسالی از سوی کسب و کار شما یکتا بوده و از سایر خطوط اشتراکی مجزا میشود. همچنین با وجود خط اختصاصی شما امکان انجام تحقیقات بازار، برگزاری انواع نظرسنجی و …، و دریافت پاسخ مشتریان، در قالب پیامک، را خواهید داشت.
در نتیجه از انتظارات مشتریان نسبت به محصول یا خدمت و نحوه ارائه موثر آن، اطلاع مییابید و با جمعبندی دادههای مختلف قادر خواهید بود تا محصولات یا خدمات خود را متناسب با نیازها و انتظارات مشتریان، سفارشیسازی کنید.
سرویس پشتیبانی 24 ساعته یکی از دغدغههای همیشگی مشتریان در دریافت خدمات از هر نوع کسب و کار بوده و هست.
یادآمد با درک این موضوع امکان دراختیار داشتن پشتیبانی 24 ساعته را برای کاربران خود فراهم کرده. شما میتوانید با ثبت تیکت از طریق پنل یادآمد در هر ساعت از شبانه روز و یا برقراری تماس تلفنی از ساعت 8 صبح تا 8 شب، از خدمات و پشتیبانی این مجموعه بهرهمند شوید.
برای استفاده از یادآمد داشتن یک دستگاه هوشمند مانند موبایل، یا لپ تاپ، یا تبلت، یا … و دسترسی به اینترنت کافیست تا در هرکجا و هرزمان از امکانات این سرویس در جهت رشد کسب و کار خود استفاده کنید.
توجه داشته باشید تمام سرورهای یادآمد داخل ایران است و این سرویس به صورت کاملا بومی در حال خدمت رسانی است.
یادآمد از طراحی ریسپانسیو (Responsive) بهرهمند است. به این معنی که ظاهر برنامه در تمام دستگاههایی که کاربر از آن استفاده میکند (موبایل، تبلت، لپ تاپ و…)، یکسان و بهینه است.
متن پیش فرض می بایست با موضوع فعالیت شما مطابقت داشته باشد.
متون پیش فرض به 3 بخش زیر تقسم می شود :
• متن بعد اولین حضور
• متن پس از حضور های بعدی
• متن برای تاریخ تولد کاربر
شاید نوشتن یک متن پیامکی در ابتدا کاری ساده به نظر برسد اما همگی میدانیم متن پیامک موثر در برگزاری کمپینهای تبلیغاتی و حتی اطلاع رسانیهای هدفمند نیاز به داشتن مهارت در تولید محتوای هدفمند با استفاده از تکنیکهای بازاریابی و تبلیغات دارد که همین امر منجر به فروش بیشتر محصول یا خدمات کسب و کارها میشود.
یادآمد با داشتن نیروهای ماهر در این امر، بهترین گزینههای پیامک تبلیغاتی را در بستر خود، در اختیار کسب و کارها قرار داده تا براساس بودجه و هدف کسب و کار بتوانند موثرترین ارسال را داشته باشند. همچنین شما میتوانید با ارسال تیکت پشتیبانی، درخواست طراحی محتوای تبلیغاتی، متناسب با هدف ارسال پیامک، از مجموعه یادآمد داشته باشید.
اطلاعاتی که به مرور در پنل باشگاه مشتریان یادآمد ثبت میشود به شما این امکان را میدهد تا گزارشی دقیق و طبقهبندی شده از کسب و کار خود داشته باشید.
این اطلاعات در جهت تحلیل میزان فروش کالا یا خدمات و بررسی روند رشد کسب و کار بسیار موثر است. یادآمد برای شما این امکان را فراهم کرده تا با استخراج ریز گزارش کسب و کار به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه بتوانید فروش روزها، هفتهها، ماهها و سالهای پیش رو را پیش بینی کنید و برنامهریزی هدفمندتری نسبت به گذشته داشته باشید.
چنانچه مشتری برای بار اول به مجموعه شما مراجعه کرده، روند ثبت نام اولیه توسط سیستم به شما نمایش داده میشود.
اما چنانچه مشتری برای بار دوم یا بیشتر به مجموعه مراجعه داشته، اطلاعات آخرین خرید ثبت و تاریخچه تراکنشهای اخیر نمایش داده میشود.
شما میتوانید با در دست داشتن تاریخچه خریدها یا خدمات دریافت شده توسط مشتری، درلحظه درخصوص اختصاص امتیاز، تخفیف و حتی نحوه مکالمه و برخورد با مشتری تصمیم گیری و بهترین گزینه را در راستای مشتری مداری انتخاب کنید.
شما میتوانید با استفاده از اطلاعات ارائه شده توسط یادآمد براساس مجموع تعداد مراجعه و مجموع مبلغ خرید، مشتریان خود را سطحبندی کنید تا در مواقع اجرای کمپینهای تبلیغاتی هدفمندتر پیش بروید.
برای مثال مشتریانی که تعداد مراجعه آنها به مجموعه شما در ۶ ماهه اول سال پایینتر از ۳ بار بوده را میتوانید با ارائه تخفیف یا برگزاری کمپین هدفمند و ارسال پیامک برای دریافت خدمات یا خرید، به مجموعه دعوت کنید و از آنها مشتری وفادار بسازید.
همچنین میتوانید با ارائه کد تخفیف یا امتیاز ویژه، مشتریانی را که مجموع خرید آنها از ابتدای حضور در مجموعه از میانگین خرید سایر مشتریان بالاتر بوده، بیش از پیش به مجموعه وفادار نگه دارید.
اطلاعات مشتریان :
• زمان آخرین حضور • تعداد کل حضور • مبلغ آخرین خرید • جمع کل خرید
تمامی اطلاعات می تواند در بازه زمانی محدود محاسبه شوند.
تعداد کل حضور مشتری، مجموع کل مبلغ خرید، ریز تاریخچه تمامی خریدها براساس زمان و مبلغ و… از جمله اطلاعاتی است که در سامانه یادآمد به ازای هر مشتری ثبت میشود و شما میتوانید به کمک آن، رفتار مشتریان خود را به صورت انفرادی (شناخت مشتری وفادار، بالقوه و گذری) و گروهی (رفتار مخاطبین نسبت به تبلیغات، مناسبتهای خاص و…)، تحلیل و در راستای رشد کسب و کار خود از سایر خدمات یادآمد در همین راستا بهرهمند شوید.
درنظر داشته باشید محتوای متنی پیامک خوشآمد گویی به خواست شما در بخش تنظیمات پیام پنل کاربری قابل تغییر است و شما میتوانید هر نوع متنی اعم از کارت ویزیت را در پیام خوشآمد گویی برای مشتری ارسال کنید.
لازم به ذکر است این امکان کمکیست تا کسب و کار شما حتی در مواقع عدم دسترسی به اینترنت و سایر شبکههای اجتماعی با مشتریان خود در ارتباط باشد و آنها را از خدمات و تخفیفهای ویژه مطلع و بهرهمند کند.
همانطور که میتوانید اطلاعات مشتریان گذری در مراجعه حضوری به محل کسب و کار خود را در یادآمد ثبت کنید. یادآمد به فکر مشتریان آنلاین شما هم بوده و امکان ثبت اطلاعات مشتریان آنلاین شما را با استفاده از این قابلیت فراهم کرده است.
به این ترتیب شما لینک اختصاصی ثبت مشتری را در وب سایت و صفحات رسمی کسب و کار خود در شبکههای اجتماعی درج و از مشتری برای عضویت در باشگاه مشتریان دعوت میکنید. پس از ورود مشتری به لینک مورد نظر، قابلیت ورود اطلاعات (شماره موبایل، نام و نام خانوادگی و…) با توجه به تنظیمات پنل کاربری قابل مشاهده است. مشتری پس از تکمیل اطلاعات خود از پنل خارج شده و پیامک خوشآمد گویی به جهت عضویت در باشگاه مشتریان مجموعه شما، برای او ارسال میشود که نشانه کامل شدن فرآیند ثبت نام است. سپس شما امکان مشاهده اطلاعات کاربری مشتری جدید را در پنل خود دارید و تمام سرویسهای باشگاه بی وقفه برای مشتری جدید شما فعال است.
درآمد خود را پیش بینی کنید و برای فروش هدفمند برنامهریزی داشته باشید. در وبسایت یادآمد امکانی برای شما فراهم شده تا میزان فروش حاصل از افزایش نرخ بازگشت مشتری را محاسبه و درآمد حاصل از تبلیغات و اطلاعرسانی را پیش بینی کنید. در نتیجه میتوانید برنامه ریزی بهتری برای ارسال پیامک به مخاطبین خود داشته باشید تا بدون اتلاف زمان و هزینه به درآمد پیش بینی شده و هدفمند برسید.
برای مثال فروشگاه شال و روسری در مرکز خریدی با میزان تردد معمول مشتری، در روز 48 ورودی دارد که از هر 10 نفر 3 خرید در مجموعه ثبت میشود و میانگین مبلغ خرید کالاها 250,000 تومان محاسبه شده است.
سپس با انتخاب کلید محاسبه، نتیجه و تخمین میزان سود حاصل از بازگشت مشتری را مشاهده میکنیم.
با توجه به توضیحات ارائه شده در صفحه نتیجه محاسبه؛
اطلاعات فیلد اول مربوط به محاسبه میزان فروش 1 ساله مجموعه بدون استفاده از باشگاه مشتریان یادآمد است و اطلاعات فیلد دوم مربوط به نتیجه حاصل از محاسبه میزان فروش 1 ساله مجموعه با استفاده از باشگاه مشتریان یادآمد است.
در فیلد سوم میزان اختلاف و ضرر حاصل از عدم استفاده از باشگاه مشتریان یادآمد را در کسب و کار خود ملاحظه میکنید.
توجه داشته باشید اعداد این تصاویر تخمینی از میزان فروش نمونه اعلام شده در مثال است و تمام این فیلدها مادامی که اطلاعات مرتبط با کسب و کار خود را در این بخش در وبسایت یادآمد وارد نکردید برای محاسبه و نمایش نتایج نهایی پیش بینی درآمد کسب و کار شما خالی است.